Usługi transportowe a ryczałt. Dynamika działania większości przedsiębiorstw sprawia, że bardzo często konieczna może być zmiana ich siedziby. Wynika to na przykład chęci znalezienia nowej bazy klientów, lub też zajęcia lokalizacji dogodniejszej do prowadzenia działalności. W takiej sytuacji, naszej firmie z pewnością przyda się odpowiednia firma transportowa. Warto wiedzieć, czym kierować się przy jej wyborze.
Jak ryczałt wpływa na usługi transportowe?
Prowadząc firmę należy liczyć się z tym, że od czasu do czasu konieczne może być zmienienie jej siedziby. Dzieje się tak na skutek rosnącej konkurencji wśród przedsiębiorstw, oraz na skutek ułatwień w zakładaniu nowej firmy. Zmiana siedziby firmy jest bardzo poważnym przedsięwzięciem logistycznym. Warto pamiętać o tym, że bezpieczne przetransportowanie wrażliwych maszyn, czy też sprzętu biurowego wymaga odpowiedniego zaopatrzenia w samochody dostawcze. Jeżeli ich nie posiadamy, dobrym pomysłem jest znalezienie firmy, która zajmuje się pomaganiem przy przeprowadzkach przedsiębiorstw. Firm takich obecnie jest na rynku bardzo dużo, a każda z nich może się bardzo mocno między sobą różnić. Jest tez wiele czynników wpływających na to, jaki będzie koszt takiej firmowej przeprowadzki w Szczecinie. Cena jest zależna od ryczałtu od prowadzonych usług transportowych. Obecnie, stawka taka wynosi 8,5 % od działalności usługowej, jasnym jest więc, że będzie to miało duży wpływ na cenę takiej profesjonalnej, firmowej przeprowadzki. Wpływ na to, jaki będzie koszt poszukiwanych przez nas usług transportowych będzie miało również to, czy interesują nas dodatkowe usługi, to jest transport mebli, lub też transport mebli z wniesieniem. Duże znacznie, jeżeli chodzi o koszt przeniesienia siedziby naszej firmy może mieć także to, w jakiej odległości znajduje się dotychczasowa siedziba naszego przedsiębiorstwa od jego nowej lokalizacji.
Jak przygotować się do zmiany siedziby firmy?
Tak jak wspomniano wcześniej, zmiana lokalizacji przedsiębiorstwa, niezależnie od jego specyfiki jest bardzo wymagającym zadaniem. Oprócz znalezienia odpowiedniej firmy, która wykuje takie usługi jak przeprowadzki biur, możemy sami usprawnić to trudne zadanie transportowe. Jednym z podstawowych działań, które należy wykonać przed przeprowadzką, jest wykonanie inwentaryzacji, która pomoże zorientować się w tym, jakie ilości sprzętu biurowego, produkcyjnego, czy też innego wyposażenia posiadamy. Ponowną inwentaryzację należy oczywiście przeprowadzić, już po zmianie siedziby.
Jest to najprostszy sposób aby wykryć ewentualne zagubienie różnego sprzętu oraz dojść do tego, jak doszło od jego utraty. Po inwentaryzacji, można przystąpić do kolejnego, bardzo ważnego etapu poprzedzającego zmianę siedziby. Jest z nim odpowiednie zabezpieczenie przenoszonych przedmiotów i sprzętu. Z pewnością przydadzą się nam do tego solidne kartony od przeprowadzki, w które można zapakować zarówno drobniejszy sprzęt biurowy, jak również różnego rodzaju ważne dla prowadzonej działalności dokumenty i faktury. W przypadku tych bardziej wrażliwych przedmiotów, czy też urządzeń, konieczne może być ich dodatkowe zabezpieczenie, na przykład z wykorzystaniem folii zabezpieczającej. Oprócz tego warto pamiętać o poinformowaniu dotychczasowych klientów o fakcie zmiany siedziby firmy. Można wykorzystać w tym celu media społecznościowe, będące obecnie filarem działalności wielu różnych firm, z rozmaitych branż. Należy upewnić się, że informacja o przeprowadzce mogła dotrzeć do możliwe jak największej liczby naszych klientów.
Jaką firmę transportową wybrać?
Tak jak wspomniano wcześniej, w większości sytuacji samodzielna zmiana siedziby przedsiębiorstwa będzie bardzo trudna do realizacji. W większości przypadków, na przeszkodzie stanie brak odpowiedniego sprzętu transportowego, niezbędnego na przykład do transportu dużych rozmiarowo maszyn produkcyjnych. Sytuacja komplikuje się dodatkowo, gdy chcemy przenieść siedzibę firmy za granicę – w takim przypadku, należy upewnić się, że wybrane przez nas przedsiębiorstwo świadczy takie usługi jak przeprowadzki międzynarodowe. Znalezienie odpowiedniej firmy, która pomóc nam może przy zmianie lokalizacji przedsiębiorstwa nie jest jednak trudne. Należy brać pod uwagę takie kwestie, jak na przykład opinia o danym przewoźniku.
Trzeba skoncentrować się zarówno na opiniach o danej firmie zamieszczanych w Internecie, jak również na opiniach znajomych, czy tez osób, które z usług firmy transportowej, która nas zainteresowała, korzystały. Same opinie w Internecie na temat przedsiębiorstw mogą nie być miarodajne, gdyż mogła je zamieścić na przykład nieuczciwa konkurencja. Dlatego też, warto potwierdzić je u innego źródła. Szukając odpowiedniej dla nas firmy transportowej warto jednak zwrócić uwagę na to, czy dysponuje ona sprzętem, czy też taborem maszyn, które wystarczą do bezpiecznego przetransportowania całego dobytku firmy. Tutaj w szczególności mowa jest o firmach produkcyjnych, gdyż maszyny używane na przykład w przemyśle tkackim czy też włókienniczym mają często bardzo duże rozmiary i ważą bardzo dużo. Warto wiec upewnić się, że dany przewoźnik będzie w stanie pomóc nam przy ich transporcie.