Jak sprzedawać pozycjonowanie stron internetowych – jest to coraz bardziej prężnie rozwijający się interes w sieci internetowej. Jest to zdecydowanie fajna opcja dla osób, które na przykład nie chciałyby pracować w firmie nawet takiej małej, a jednocześnie chciałyby mieć stały dochód i pewną pracę. Na pozycjonowanie strony internetowej, w rzeczywistości nie potrzeba żadnych dużych nakładów finansowych. Wystarczy tak naprawdę zarejestrować działalność gospodarczą.
W niektórych przypadkach, jeżeli skala naszej działalności nie będzie zbyt duża, możemy prowadzić to również na zasadzie umowy zlecenia, bądź umowy o działo, musimy jednak mieć tutaj na uwadze fakt, że w przypadku tego typu umów, nie tyczą się nas przepisy kodeksu pracy, tylko przepisy kodeksu cywilnego. Ma to oczywiście swoje dobre oraz gorsze strony. Wiele osób, które chciałoby zająć się pozycjonowaniem stron, zastanawia się jednak w jaki sposób sprzedawać pozycjonowanie stron internetowych, jako swoje usługi. Przyjrzymy się tutaj trochę temu tematowi, szczególnie na przykładzie Warszawy, ponieważ pozycjonowanie strony w tym mieście jest najtrudniejsze, a przy okazji może nam przyciągnąć największą ilość klientów.
Dlaczego nastawiać się na Warszawę?
Przede wszystkim, jeżeli rozmawiamy o pozycjonowaniu stron firm Warszawskich, to musimy tutaj sobie powiedzieć, że pozycjonowanie to może dotyczyć albo firm działających stricte w Warszawie lub firm, które działają na rynku ogólnokrajowym, a siedziby mają po prostu w Warszawie, lub po prostu zostały założone w Warszawie. W tym drugim przypadku pozycjonowanie jest prostsze, ponieważ nie musimy de facto pozycjonować firmy pod miasto Warszawa, jednak jeśli zdecydujemy się na tą opcję, to musimy się tutaj liczyć z tym, że różnego rodzaju nasze oferty nie będą kierowane bezpośrednio do jakiejś konkretnej grupy odbiorców, ponieważ firmy te działają na terenie całego kraju. Jeżeli natomiast będziemy skupiali się na firmach, które działają stricte w Warszawie, no to wówczas możemy bardzo łatwo wyszukać wiele firm, które na przykład działają właśnie w Warszawie, a ich strony muszą być pozycjonowane pod Warszawę. Do tych potencjalnych klientów możemy wysyłać nasze oferty. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że Warszawa jest to największy rynek, jeżeli chodzi o miasta w Polsce i dlatego, na rynku tym znajdziemy największą liczbę potencjalnych klientów.
W jaki sposób sprzedawać pozycjonowanie?
Tak naprawdę są dwie główne metody na to, aby sprzedawać pozycjonowanie. Czyli możemy albo zgłaszać się do firm bądź czekać się na zgłoszenie danych firm do nas i negocjować z nim i warunki odnośnie do pozycjonowania ich stron internetowych. Możemy też tworzyć własne domeny, które będziemy pozycjonować w sieci, a kiedy te znajdą się na wysokich miejscach w wyszukiwarce, możemy takie domeny sprzedawać. Każda z tych metod ma oczywiście też swoje zalety oraz wady. Bardzo często też zaleca się, aby działać równolegle, czyli z jednej strony walczyć i utrzymywać pewną bazę stałych klientów, z którymi współpracujemy, a z drugiej strony powiedzmy w takich chwilach, kiedy mamy wolne przebiegi, możemy po prostu pozycjonować własne domeny, a następnie je sprzedawać. Druga opcja niesie ze sobą między innymi takie bonusy, że oprócz samego faktu dobrego pozycjonowania stron, może nieść ze sobą dodatkową wartość, czyli na przykład samą nazwę domeny. Domeny internetowe potrafią być naprawdę drogie, a szczególnie, wtedy kiedy się okaże, że adres, który jest przez nas zarezerwowany, jest idealnym adresem dla jakiejś dużej firmy. Co prawda nie należy się nastawiać od razu, że każdy nasz adres domeny, który sobie zarezerwujemy, będzie sprzedawany za dziesiątki czy setki tysięcy zł, ale może się również zdarzyć taka oferta. Nie będziemy tutaj wymieniać konkretnych firm, ale warto tutaj sobie dać przykład domeny, która była stosunkowo niewiele warta, ale ostatecznie została sprzedana za kilka milionów zł w momencie, kiedy jeden z operatorów telefonii komórkowej z zagranicy, wchodził na polski rynek i po prostu potrzebował adresu tej domeny, na polskich serwerach, ponieważ był identyczny z nazwą jego firmy.
Zobacz również:
W jaki sposób pozyskiwać klientów?
Jeżeli będziemy prowadzili działalność jednoosobową, no to będziemy działać trochę na zasadzie tak zwanej freelancerki, czyli niestety będziemy stali na trochę z góry gorszej pozycji. Przede wszystkim musimy sobie powiedzieć o tym, że chcąc zdobyć klientów to po pierwsze, będziemy musieli mieć odpowiednie portfolio, a po drugie musimy konkurować z takimi firmami zarówno jakością usług, jak i ceną. Szczególnie to ostatnie może być trudne, ponieważ wiele firm ostatnio zaczyna kusić potencjalnych klientów na przykład ofertami trzymiesięcznego darmowego pozycjonowania wtedy, dopiero kiedy po tych trzech miesiącach, firma jest zadowolona z efektu, może już przedłużyć współpracę, na zasadzie odpłatnej. Jeżeli ktoś pracuje na zasadzie własnej działalności, jest to oczywiście trudne do przeskoczenia, ale powinniśmy postarać się również o taką ofertę, przynajmniej wtedy, kiedy nasza firma zaczyna dość dobrze prosperować.