Jak sprzedawa? pozycjonowanie stron internetowych – jest to coraz bardziej pr??nie rozwijaj?cy si? interes w sieci internetowej. Jest to zdecydowanie fajna opcja dla osób, które na przyk?ad nie chcia?yby pracowa? w firmie nawet takiej ma?ej, a jednocze?nie chcia?yby mie? sta?y dochód i pewn? prac?. Na pozycjonowanie strony internetowej, w rzeczywisto?ci nie potrzeba ?adnych du?ych nak?adów finansowych. Wystarczy tak naprawd? zarejestrowa? dzia?alno?? gospodarcz?.
W niektórych przypadkach, je?eli skala naszej dzia?alno?ci nie b?dzie zbyt du?a, mo?emy prowadzi? to równie? na zasadzie umowy zlecenia, b?d? umowy o dzia?o, musimy jednak mie? tutaj na uwadze fakt, ?e w przypadku tego typu umów, nie tycz? si? nas przepisy kodeksu pracy, tylko przepisy kodeksu cywilnego. Ma to oczywi?cie swoje dobre oraz gorsze strony. Wiele osób, które chcia?oby zaj?? si? pozycjonowaniem stron, zastanawia si? jednak w jaki sposób sprzedawa? pozycjonowanie stron internetowych, jako swoje us?ugi. Przyjrzymy si? tutaj troch? temu tematowi, szczególnie na przyk?adzie Warszawy, poniewa? pozycjonowanie strony w tym mie?cie jest najtrudniejsze, a przy okazji mo?e nam przyci?gn?? najwi?ksz? ilo?? klientów.
Dlaczego nastawia? si? na Warszaw??
Przede wszystkim, je?eli rozmawiamy o pozycjonowaniu stron firm Warszawskich, to musimy tutaj sobie powiedzie?, ?e pozycjonowanie to mo?e dotyczy? albo firm dzia?aj?cych stricte w Warszawie lub firm, które dzia?aj? na rynku ogólnokrajowym, a siedziby maj? po prostu w Warszawie, lub po prostu zosta?y za?o?one w Warszawie. W tym drugim przypadku pozycjonowanie jest prostsze, poniewa? nie musimy de facto pozycjonowa? firmy pod miasto Warszawa, jednak je?li zdecydujemy si? na t? opcj?, to musimy si? tutaj liczy? z tym, ?e ró?nego rodzaju nasze oferty nie b?d? kierowane bezpo?rednio do jakiej? konkretnej grupy odbiorców, poniewa? firmy te dzia?aj? na terenie ca?ego kraju. Je?eli natomiast b?dziemy skupiali si? na firmach, które dzia?aj? stricte w Warszawie, no to wówczas mo?emy bardzo ?atwo wyszuka? wiele firm, które na przyk?ad dzia?aj? w?a?nie w Warszawie, a ich strony musz? by? pozycjonowane pod Warszaw?. Do tych potencjalnych klientów mo?emy wysy?a? nasze oferty. Dodatkowo warto wspomnie? o tym, ?e Warszawa jest to najwi?kszy rynek, je?eli chodzi o miasta w Polsce i dlatego, na rynku tym znajdziemy najwi?ksz? liczb? potencjalnych klientów.
W jaki sposób sprzedawa? pozycjonowanie?
Tak naprawd? s? dwie g?ówne metody na to, aby sprzedawa? pozycjonowanie. Czyli mo?emy albo zg?asza? si? do firm b?d? czeka? si? na zg?oszenie danych firm do nas i negocjowa? z nim i warunki odno?nie do pozycjonowania ich stron internetowych. Mo?emy te? tworzy? w?asne domeny, które b?dziemy pozycjonowa? w sieci, a kiedy te znajd? si? na wysokich miejscach w wyszukiwarce, mo?emy takie domeny sprzedawa?. Ka?da z tych metod ma oczywi?cie te? swoje zalety oraz wady. Bardzo cz?sto te? zaleca si?, aby dzia?a? równolegle, czyli z jednej strony walczy? i utrzymywa? pewn? baz? sta?ych klientów, z którymi wspó?pracujemy, a z drugiej strony powiedzmy w takich chwilach, kiedy mamy wolne przebiegi, mo?emy po prostu pozycjonowa? w?asne domeny, a nast?pnie je sprzedawa?. Druga opcja niesie ze sob? mi?dzy innymi takie bonusy, ?e oprócz samego faktu dobrego pozycjonowania stron, mo?e nie?? ze sob? dodatkow? warto??, czyli na przyk?ad sam? nazw? domeny. Domeny internetowe potrafi? by? naprawd? drogie, a szczególnie, wtedy kiedy si? oka?e, ?e adres, który jest przez nas zarezerwowany, jest idealnym adresem dla jakiej? du?ej firmy. Co prawda nie nale?y si? nastawia? od razu, ?e ka?dy nasz adres domeny, który sobie zarezerwujemy, b?dzie sprzedawany za dziesi?tki czy setki tysi?cy z?, ale mo?e si? równie? zdarzy? taka oferta. Nie b?dziemy tutaj wymienia? konkretnych firm, ale warto tutaj sobie da? przyk?ad domeny, która by?a stosunkowo niewiele warta, ale ostatecznie zosta?a sprzedana za kilka milionów z? w momencie, kiedy jeden z operatorów telefonii komórkowej z zagranicy, wchodzi? na polski rynek i po prostu potrzebowa? adresu tej domeny, na polskich serwerach, poniewa? by? identyczny z nazw? jego firmy.
Zobacz równie?:
W jaki sposób pozyskiwa? klientów?
Je?eli b?dziemy prowadzili dzia?alno?? jednoosobow?, no to b?dziemy dzia?a? troch? na zasadzie tak zwanej freelancerki, czyli niestety b?dziemy stali na troch? z góry gorszej pozycji. Przede wszystkim musimy sobie powiedzie? o tym, ?e chc?c zdoby? klientów to po pierwsze, b?dziemy musieli mie? odpowiednie portfolio, a po drugie musimy konkurowa? z takimi firmami zarówno jako?ci? us?ug, jak i cen?. Szczególnie to ostatnie mo?e by? trudne, poniewa? wiele firm ostatnio zaczyna kusi? potencjalnych klientów na przyk?ad ofertami trzymiesi?cznego darmowego pozycjonowania wtedy, dopiero kiedy po tych trzech miesi?cach, firma jest zadowolona z efektu, mo?e ju? przed?u?y? wspó?prac?, na zasadzie odp?atnej. Je?eli kto? pracuje na zasadzie w?asnej dzia?alno?ci, jest to oczywi?cie trudne do przeskoczenia, ale powinni?my postara? si? równie? o tak? ofert?, przynajmniej wtedy, kiedy nasza firma zaczyna do?? dobrze prosperowa?.