Pozycjonowanie Pozna? – bardzo wa?nym elementem pozycjonowania strony jest zbudowanie w?asnego profilu linków. Postrzeganie tego dzia?ania zmieni?o si? dramatycznie w czasie. Pocz?tkowo s?dzono, ?e im wi?cej linków do naszej witryny, tym wi?kszy wp?yw b?dzie mia?a na pozycj? witryny w wyszukiwarkach. W rzeczywisto?ci przek?ada si? to na efektywno?? ca?ego procesu. Pó?niej jednak, wraz z ewolucj? algorytmów wyszukiwania, w gr? wesz?y równie? linki wewn?trzne, a z biegiem lat jako?? linków zacz??a przewa?a? nad ich ilo?ci?.
Obecnie narz?dzia do linkowania na du?? skal? s? rzadziej u?ywane i inwestuje si? w bardziej warto?ciowe linki. Tak, ale sk?d je wzi??? Czy linki zewn?trzne s? wa?niejsze ni? linki wewn?trzne? Omówimy to w dzisiejszym po?cie.
Linki zewn?trzne a linki wewn?trzne – co jest wa?niejsze?
Profil linków serwisu obejmuje zarówno linki zewn?trzne, jak i wewn?trzne, a oba typy maj? znacz?cy wp?yw na pozycjonowanie . Pozna?, Europa czy ca?y ?wiat – powinni?my o tym pami?ta? niezale?nie od tego, czy kierujemy reklamy lokalnie, czy globalnie. Podobnie jak te dwa rodzaje linków wp?ywaj? na nie w nieco inny sposób.
??czenie wewn?trzne pomaga w dystrybucji tre?ci w naszej witrynie. Dzi?ki niemu wyszukiwarki ??cz? ze sob? poszczególne tre?ci i docieraj? do tre?ci wcze?niej niedost?pnych. Oprócz tego ten typ linku wp?ywa równie? bezpo?rednio na liczb? ods?on generowanych na stronie. U?ytkownik z przyjemno?ci? kliknie w link, je?li rozwija on wybrane pytanie lub jest zgodny z tematem, który czyta. Linkowanie wewn?trzne nale?y wykona? przed przej?ciem do linkowania zewn?trznego. Energia p?yn?ca z tych ostatnich jest wtedy cz??ciowo kierowana na inne podstrony, a ca?y proces jest wykorzystywany bardziej efektywnie.
Jak sama nazwa wskazuje, linki zewn?trzne maj? na celu pozyskanie linków z zewn?trz. Na razie skupmy si? na ich jako?ci, a nie na ilo?ci – powinny przyj?? naturalnie (najlepiej bez naszego udzia?u). Wi?c musz? by?:
- z witryn zwi?zanych z tematyk? naszej witryny, najlepiej o okre?lonej tre?ci,
- z serwisów respektowanych przez Google o wysokim wspó?czynniku domenowym,
- naturalnie wpasowuj? si? w tre?? – niekoniecznie pod s?owa kluczowe, na które kierujemy reklamy,
- korzystaj regularnie — nie mo?emy zdoby? stu linków tego samego dnia, a potem nie mie? ich wcale.
Gdzie szuka? linków zewn?trznych?
W przesz?o?ci linki zewn?trzne pobierano dos?ownie z ró?nych miejsc. Umieszczane s? w stopkach forów internetowych, w komentarzach wpisów na blogach czy w ksi?gach go?ci, przywi?zuj?c niewielk? wag? do ich jako?ci. Dzi? musimy si? nad tym wszystkim bardziej zastanowi?. Liczy si? zró?nicowany i naturalny profil linków, a nie spam. Zdobywaj?c linki, mamy nadziej? w jaki? sposób wesprze? ich organiczne pozyskiwanie. W zwi?zku z tym nasze strony docelowe s? w stanie zacytowa? nasze oferty lub odnie?? si? do naszej witryny.

Poszukajmy przede wszystkim linków zewn?trznych o tematyce zwi?zanej z serwisem – najlepiej najpopularniejszych serwisów. Musimy zda? sobie spraw?, ?e nie b?d? wolni. B?d? jednak ?wietn? inwestycj?, która z czasem si? zwróci. Ze stron o najwy?szej jako?ci mo?emy przej?? na amatorskie blogi lub ?ledzi? tematy. Aby urozmaici? profil linków, warto odwiedza? tak?e fora dyskusyjne – równie? tematyczne. Ale zamiast spamowa? je, umie??my linki bardziej strategicznie. Ostatnim w hierarchii mo?e by? nasze w?asne zaplecze. Rozbudowuj?c ich baz? danych zwracamy uwag? na ich wyj?tkowo??, ale tak?e na w?asne profile linków. Nie opierajmy ich na tej samej stronie, ró?nicujmy je. Prowad?my nasze dzia?ania w sposób kompleksowy i przemy?lany – tak, aby jak najlepiej wykorzysta? zainwestowany czas. Wtedy mo?emy by? pewni, ?e osi?gniemy zamierzony efekt.
Nigdy nie publikuj linków obejmuj?cych ca?? witryn?. Celujmy w artyku?y, które trafi? na podstron? – najlepiej artyku? sponsorowany, przygotowany z my?l? o naszych potrzebach i pozycjonowaniu.
Podsumowanie
Na skuteczne pozycjonowanie ma wp?yw wiele czynników https://www.adamgrabowski.guru/pozycjonowanie-stron-poznan/. Pozna?, Wroc?aw, ?ód? – niezale?nie od tego, czy celujemy w który? z tych (lub innych) rynków lokalnych, czy te? planujemy bardziej globalne pozycjonowanie, musimy mie? ?wiadomo??, jak wa?ne jest odpowiednie powi?zanie w tym wszystkim. Profile linków nie s? budowane w ci?gu dni czy miesi?cy, ale przez ca?y okres istnienia strony internetowej. Sposób, w jaki to zrobisz, cz?sto decyduje o skuteczno?ci kierowania. Wi?c nigdy tego nie lekcewa?my, zawsze starajmy si? uzyska? najbardziej warto?ciowe linki i naprawd? uzyska? warto?? swoich pieni?dzy. Pami?taj, w razie potrzeby zawsze mo?emy skorzysta? z us?ug profesjonalistów. Agencje interaktywne maj? ?wietne zaplecze i ch?tnie si? nim z nami dziel?. Je?li wi?c nie mamy pomys?u na nowy link, mog? go nam dostarczy?.
Specjalista SEO Adam Grabowski |
al. Papie?a Jana Paw?a II |
70-454 Szczecin |
500 405 405 |
www.adamgrabowski.guru |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wild Moose Warszawa |
ul. Bagno 5 |
00-112 Warszawa |
500 405 402 |
www.wildmoose.pl |