Pozycjonowanie Poznań – bardzo ważnym elementem pozycjonowania strony jest zbudowanie własnego profilu linków. Postrzeganie tego działania zmieniło się dramatycznie w czasie. Początkowo sądzono, że im więcej linków do naszej witryny, tym większy wpływ będzie miała na pozycję witryny w wyszukiwarkach. W rzeczywistości przekłada się to na efektywność całego procesu. Później jednak, wraz z ewolucją algorytmów wyszukiwania, w grę weszły również linki wewnętrzne, a z biegiem lat jakość linków zaczęła przeważać nad ich ilością.
Obecnie narzędzia do linkowania na dużą skalę są rzadziej używane i inwestuje się w bardziej wartościowe linki. Tak, ale skąd je wziąć? Czy linki zewnętrzne są ważniejsze niż linki wewnętrzne? Omówimy to w dzisiejszym poście.
Linki zewnętrzne a linki wewnętrzne – co jest ważniejsze?
Profil linków serwisu obejmuje zarówno linki zewnętrzne, jak i wewnętrzne, a oba typy mają znaczący wpływ na pozycjonowanie https://wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-poznan/. Poznań, Europa czy cały świat – powinniśmy o tym pamiętać niezależnie od tego, czy kierujemy reklamy lokalnie, czy globalnie. Podobnie jak te dwa rodzaje linków wpływają na nie w nieco inny sposób.
Łączenie wewnętrzne pomaga w dystrybucji treści w naszej witrynie. Dzięki niemu wyszukiwarki łączą ze sobą poszczególne treści i docierają do treści wcześniej niedostępnych. Oprócz tego ten typ linku wpływa również bezpośrednio na liczbę odsłon generowanych na stronie. Użytkownik z przyjemnością kliknie w link, jeśli rozwija on wybrane pytanie lub jest zgodny z tematem, który czyta. Linkowanie wewnętrzne należy wykonać przed przejściem do linkowania zewnętrznego. Energia płynąca z tych ostatnich jest wtedy częściowo kierowana na inne podstrony, a cały proces jest wykorzystywany bardziej efektywnie.
Jak sama nazwa wskazuje, linki zewnętrzne mają na celu pozyskanie linków z zewnątrz. Na razie skupmy się na ich jakości, a nie na ilości – powinny przyjść naturalnie (najlepiej bez naszego udziału). Więc muszą być:
- z witryn związanych z tematyką naszej witryny, najlepiej o określonej treści,
- z serwisów respektowanych przez Google o wysokim współczynniku domenowym,
- naturalnie wpasowują się w treść – niekoniecznie pod słowa kluczowe, na które kierujemy reklamy,
- korzystaj regularnie — nie możemy zdobyć stu linków tego samego dnia, a potem nie mieć ich wcale.
Gdzie szukać linków zewnętrznych?
W przeszłości linki zewnętrzne pobierano dosłownie z różnych miejsc. Umieszczane są w stopkach forów internetowych, w komentarzach wpisów na blogach czy w księgach gości, przywiązując niewielką wagę do ich jakości. Dziś musimy się nad tym wszystkim bardziej zastanowić. Liczy się zróżnicowany i naturalny profil linków, a nie spam. Zdobywając linki, mamy nadzieję w jakiś sposób wesprzeć ich organiczne pozyskiwanie. W związku z tym nasze strony docelowe są w stanie zacytować nasze oferty lub odnieść się do naszej witryny.
Poszukajmy przede wszystkim linków zewnętrznych o tematyce związanej z serwisem – najlepiej najpopularniejszych serwisów. Musimy zdać sobie sprawę, że nie będą wolni. Będą jednak świetną inwestycją, która z czasem się zwróci. Ze stron o najwyższej jakości możemy przejść na amatorskie blogi lub śledzić tematy. Aby urozmaicić profil linków, warto odwiedzać także fora dyskusyjne – również tematyczne. Ale zamiast spamować je, umieśćmy linki bardziej strategicznie. Ostatnim w hierarchii może być nasze własne zaplecze. Rozbudowując ich bazę danych zwracamy uwagę na ich wyjątkowość, ale także na własne profile linków. Nie opierajmy ich na tej samej stronie, różnicujmy je. Prowadźmy nasze działania w sposób kompleksowy i przemyślany – tak, aby jak najlepiej wykorzystać zainwestowany czas. Wtedy możemy być pewni, że osiągniemy zamierzony efekt.
Nigdy nie publikuj linków obejmujących całą witrynę. Celujmy w artykuły, które trafią na podstronę – najlepiej artykuł sponsorowany, przygotowany z myślą o naszych potrzebach i pozycjonowaniu.
Podsumowanie
Na skuteczne pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników https://www.adamgrabowski.guru/pozycjonowanie-stron-poznan/. Poznań, Wrocław, Łódź – niezależnie od tego, czy celujemy w któryś z tych (lub innych) rynków lokalnych, czy też planujemy bardziej globalne pozycjonowanie, musimy mieć świadomość, jak ważne jest odpowiednie powiązanie w tym wszystkim. Profile linków nie są budowane w ciągu dni czy miesięcy, ale przez cały okres istnienia strony internetowej. Sposób, w jaki to zrobisz, często decyduje o skuteczności kierowania. Więc nigdy tego nie lekceważmy, zawsze starajmy się uzyskać najbardziej wartościowe linki i naprawdę uzyskać wartość swoich pieniędzy. Pamiętaj, w razie potrzeby zawsze możemy skorzystać z usług profesjonalistów. Agencje interaktywne mają świetne zaplecze i chętnie się nim z nami dzielą. Jeśli więc nie mamy pomysłu na nowy link, mogą go nam dostarczyć.
Specjalista SEO Adam Grabowski |
al. Papieża Jana Pawła II |
70-454 Szczecin |
500 405 405 |
www.adamgrabowski.guru |
Wild Moose |
al. Papieża Jana Pawła II |
70-454 Szczecin |
500 405 405 |
www.wildmoose.pl |
Wild Moose Warszawa |
ul. Bagno 5 |
00-112 Warszawa |
500 405 402 |
www.wildmoose.pl |